SEO tools voor webmarketeers

Als (web)marketeer heb je de beschikking over vele tools die je werk makkelijker of beter kunnen maken. Hieronder hebben wij een lijst gemaakt met veelgebruikte tools die je veel tijd kunnen besparen.

Zoekterm onderzoek

Op zoek naar winnende zoekwoorden om te targeten, maar heb je niet het budget voor betaalde tools?
Google Keyword Planner was hier vroeger geweldig voor. U kon een 'zaad' trefwoord invoeren en tonnen trefwoord suggesties zien, plus zoekvolumes.

Een tool zoals Ahrefs' Keywords Explorer te gebruiken die de werkelijke zoekvolumes en tonnen andere SEO metrics laat zien.

Backlinking

Met bijvoorbeeld Ahrefs is het mogelijk om je huidige backlinks te checken. Met een service als LinkTastic kan je kwalitatieve backlinks zelf bouwen.

On-page SEO

On-Page SEO is van cruciaal belang omdat het invloed heeft op de manier waarop Google en andere zoekmachines de inhoud van uw pagina interpreteren. Uw doel is om ervoor te zorgen dat uw inhoud volledig is geoptimaliseerd voor uw gekozen zoekwoorden, zodat de zoekmachine wordt aangemoedigd om u hoger te rangschikken.